Největší revize pravidel v historii The World Series of Beer Pong!

Trocha historie

Když jsme poprvé v roce 2001 spustili PONG.COM™ nikdy jsme nechtěli definovat hru beer pong jako takovou. Naším cílem bylo, a pořád je, sjednotit všechny hráče z celého světa pomocí jedné jediné platformy a s přispěním hráčů, fanoušků a organizací pomoci růstu této hry. Nikdy jsme na našem webu nezveřejňovali žádná oficiální pravidla.

Když jsme však o pět let později stvořili The World Series of Beer Pong, kde se hrálo o obrovské peníze, byla naše povinnost a hlavně nutnost vytvořit oficiální pravidla pro turnajovou hru. Vytvořili jsme nejrůznější varianty her, složených z náhodných pravidel, které by pak byly náhodně aplikovány na každé jednotlivé kolo. Uvědomili jsme si však, že to není úplně nejlepší řešení.

Strávili jsme doslova více než 100 hodin vytvářením perfektní kombinace pravidel ne pro všechny zápasy Beer Pongu, ale pro náš specifický turnaj. Tato pravidla nebyla ovlivněna tím jak jsme my hru vnímali osobně, ani jak jsme jí hrávali. Snažili jsme se eliminovat všechny faktory a zefektivnit průběh turnaje, tak aby docházelo k co možná nejmenšímu počtu sporů a všichni hráči z celého světa měli možnost jí hrát.

V žádném případě to nebylo perfektní, ale to asi není nic. Každopádně oficiální pravidla The World Series Of Beer Pong se stala primárními pravidly pro ty největší a nejváženější Beer Pongové turnaje na světě.

Proč děláme změny?

Vzhledem k tomu, že výhry rostou každým rokem a v průběhu let roste také konkurenceschopnost. Týmy a hráči se snaží využívat oficiální pravidla Beer Pongu na maximum, hledají nové cesty a způsoby jak získat nejrůznější výhody, které by nás před lety absolutně vůbec nenapadli.

Nyní je čas na pár změn, které jsou již dlouho nutné. Chceme vás však ujistit, že žádné z chystaných změn nejsou inspirovány žádným specifickým týmem nebo hráčem. Spoustu z těchto změn, jsme chtěli zavést už pět let zpátky, k The WSOBP V resp. VI.

Co se mění?

Níže naleznete shrnutí nejdůležitějších změn, které nastaly v oficiálních pravidlech pro hru Beer Pong. Samozřejmě byste se měli zaměřit i na kompletní výklad pravidel.

Leaning (Zásadní změna) – naklánění/opírání

V pozadí

První velká změna je pravděpodobně ta nejzásadnější, protože bude mít největší vliv na to, jak hráči budou házet: změny omezí počet náklonů.

Nejprve se pojďme vrátit trochu do minulosti, proč bylo vůbec naklánění na první světové sérii povoleno. Když jsme oznámili první WSOBP v lednu 2006, pravidla byla odlišná. Psal se rok 2005 a naklánění bylo stejně běžné jako „Elbow rule“ na Haus party – záleželo zkrátka na tom, u koho doma jste hráli a jak se všichni domluvili.

Většina turnajů a her byla hrána převážně dvěma způsoby: (1) náklony byly povolené; nebo (2) byly omezené, podobně jako pravidlo přesahujícího lokte přes hranu, možnost vyhodit míček pomocí konečků prstů z kelímků apod. Kdyby tyhle dvě možnosti byly stejné, stačilo by si jen hodit mincí a zvolit jednu cestu. Bohužel tomu tak není. Druhá možnost navíc přinášela spoustu sporů, kdy se hráči hádali o překročení imaginární hranice stolu. Možnost jedna tak tyto spory odbourávala.

Pamatuj, že je taky obrovský rozdíl pokud hraješ Beer Pong s partou kamarádů ve vlastním domě, oproti tomu když hraješ proti stovce neznámých hráčů o desítky tisíc dolarů. Spory s pravidly tu budou vždycky, ale tímto krokem jsme je chtěli do co možná největší míry minimalizovat.

Proč teď změna?

Původní pravidla WSOBP vyžadovala aby byl hráč při hodu oběma nohama na zemi. Toto pravidlo jsme odstranili na popud hráčů, kteří nám na WSOBP IV předvedli jak je možné házet pouze s jednou nohou na zemi. Hráč byl však pořád v naprosté vertikální poloze a noha ve vzduchu neznamenala žádnou výhodu, hráč jen cítil že na jedné noze má lepší balanc a může se soustředit lépe na hod.

Ani ve snu nás nenapadlo, že se hráči mohou tak vybalancovat v postavení na jedné noze a ještě v předklonu. Nenapadlo nás to ani zkoušet. Někteří hráči se v této technice stali tak dobří, stejně jako instruktorky jógy v poloze Warriror 3. Samozřejmě obdivujeme um některých hráčů Beer Pongu, ale vypadá to směšně, obzvláště když se snažíme hru rozvíjet a působit na širší veřejnost, která náklony v žádné podobě nemůže znát.

Pokud bude velký zájem od stávajících hráčů Beer Pongu, jsme připravení uspořádat „Jóga soutěže“ a rozvíjet nadále tuto jejich perfektní dovednost.

Změna

Klíčové změny, které se týkají náklonů a opírání zahrnují:

  1. Hráč musí zahájit hod oběma nohama na zemi. Nohu může zvednout jen jako součást přímého, nepřetržitého pohybu, který následuje hned po té co hráč začíná házet.
  2. Hráč se v žádném případě nesmí dotknout stolu po odehrání hodu. Tato změna má eliminovat hráče „padající po hodu na stůl“ (aby jejich ruka dosahovala co nejdál), ale i ty kteří se opírají o stůl, aby znovu zlepšili rovnováhu.
  3. Hráči se nesmí soustavně nahýbat z jejich původní pozice, pokud házejí (nebo po hodu, aby tzv. dotáhli pohyb).

Read the full rules related to Leaning / the “Elbow Rule.”

Rollbacks (Zásadní změna) – třetí hod

V pozadí

Na prvním WSOBP jsme nepovolili žádný rollbacks! Je to sr*čka! Věděli jsme, že týmy přijedou z celého světa a chtěli jsme se ujistit, že všichni dostanou stejnou příležitost hrát. Se stále častějšími Rollbacky (možnost třetího hodu, když oba hráči ve svém kole trefí) jsme se báli, aby týmy neopustili stůl bez toho, aniž by si skutečně zahráli. Necítili jsme, že by to mohlo být úplně fér pro hráče, kteří se sotva zastřelují a přitom zaplatili nemalé peníze za cestu.

Ale Rollback je zábava. Když je možnost třetího hodu, hráč který ho úspěšně zahraje vždycky dostane ten extra pocit, který je s tímto zásahem spojený.

Řešením bylo “Pope’s Rule,”  pojmenováno podle Dustina Popa, který tento kompromis s jedním hodem navíc navrhl. V dřívější době se hráči o onen třetí hod častěji dělili, dnes je však skoro pravidlem, že Rollback zahrává ten samý hráč pořád dokola.

Proč teď změna?

Vždycky jsme nahlíželi na Beer Pong jako na týmový sport a chceme, aby se všichni hráči podíleli na případném úspěchu či neúspěchu.

Změna

Jakýkoli hráč může zahrát třetí hod. Žádný hráč však nesmí zahrát Rollback dvakrát za sebou. Pokud se však stane, že jeden hráč zahraje 2 po sobě (úmyslně/neúmyslně), pak další Rollback musí zahrát druhý hráč.

Read the full text of The Pope’s Rule.

Bouncing (zásadní změna) – hod odrazem o stůl

V pozadí

Na The WSOBP byl hod o stůl vždycky povolen, trefený kelímek se však počítal za jeden a hráči nemohli hod odrazem vyrážet.

Naproti tomu velká část hráčské populace mnohem častěji zasažený kelímek o stůl počítá za dva, ale soupeři mohou míček ihned po odrazu od stolu vyrazit. Tohle přidává do hry další možnosti strategie, soupeři musí být vždy ve střehu a tým v držení míčku se může pokusit o překvapivý tah.

Světová série povolovala hod odrazem o stůl bez bránění ze 2 důvodů:

  1. Respekt k minulosti. Nechali jsme se inspirovat před mnoha lety v jednom „doupěti fotbalistů“, kde jeden starší chlápek házel jenom o stůl a trval na tom, že jeho hody nemůžeme vyrážet. Měli jsme z něho samozřejmě srandu, ale takhle to prostě hrál už víc než deset let a byl na to zvyklý. Kdo jsme byli my, že jsme si mysleli, že mu můžeme říkat jak má hrát? Ještě navíc když tu hru hrál o deset let déle než my. Povolení hodu o stůl bylo jakýmsi vyjádřením respektu k tomuhle týpkovi, kterého jsme samozřejmě tu noc viděli naposledy.
  2. Míčky všude! Byli jsme znepokojení z toho co bránění přinášelo. Balonky byly všude a hráči je odráželi k sousedním stolům, čímž narušovali průběh vedlejšího zápasu.

Proč teď změna?

Proč ne. Přidat další možnost strategie může být zábava. Každopádně nás pořád více znepokojuje problém “balls everywhere”, který vzniká při bránění.

A jako respekt k minulosti můžou všichni přidat výjimku, která se deklaruje na začátku každé hry, kdy hráč slíbí, že každý hod bude zahrávat odrazem o stůl.

Změna

Zasažený kelímek odrazem o stůl se nyní počítá za 2. Hráči ho však můžou zachytit.

Read the full rules related to Bouncing Shots.

Drobné změny

Povoleny na světových turnajích jsou nyní „rekvizity“, které slouží k rozptylování hráčů. Rozptylování však pořád musí být v rámci slušného chování a dodrženy musí být místní kodexy, zákony, atd.
Další menší změna se týká tzv. „času na hod“. Tuto situaci může vyvolat, kterýkoli tým, případně rozhodčí, pokud se na některém stolu hodně zdržuje. Rozhodčí pak nastaví pomyslné hodiny a oba hráči mají na provedení hodu 45s. Na případný třetí hod pak 15s.

Shrnutí

Naším cílem nikdy nebylo definování oficiálních pravidel této hry, turnajový systém a organizace nás k tomu však pro co možná nejlepší korektnost přiměli. Jak se hra vyvíjela a pravidla byla inspirována v nových směrech, musí být zároveň revidována a upravována. Nedělali jsme to celé roky až do teď.

Pravidla mohou být vzhledem k větší jasnosti a přehlednosti v následujících měsících ještě aktualizována a doplněna, ale neočekáváme další změny do WSOBP XIII.

Ať už se rozhodnete používat pro své turnaje naše oficiální pravidla nebo preferujete „house rules“, je to jedno. Prostě jděte a hrajte. Třeba právě vy budete dalším vítězem The World Series of Beer Pong!

[Tento  článek je volným překladem oficiálního článku z BPONG.com]

Zdroj: https://bpong.com/blog/2018/03/biggest-beer-pong-rule-revisions-in-history-of-world-series-of-beer-pong/

 

One comment

Join the Conversation

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *